Wyjazd integracyjny do Jaroszowca

28 osób (Alumnów i Alumnek wraz z rodzinami) przyjechało do Jaroszowca k/Olkusza (woj. małopolskie) na weekend 25-27 września 2020 r. Gościł nas ośrodek rekreacyjny „Leśny Zakątek”. W tych dniach i w tym miejscu odbył się zjazd integracyjny członków Stowarzyszenia Alumni.

Tradycyjnie już integracja rozpoczęła się w piątkowe popołudnie, kiedy to spotkaliśmy się przy dużym grillu, aby zjeść znakomite potrawy grillowe, wypić różnorodne trunki i po raz pierwszy poznać się w gronie „Alumnowej rodziny”. Zabawa trwała do późnej nocy.

Na drugi dzień, zaraz po śniadaniu, wyjechaliśmy do Pieskowej Skały i Ojcowa. Będąc pod opieką pani przewodnik, zwiedziliśmy zamek w Pieskowej Skale (część osób zwiedzała dodatkowo komnaty i wystawy w zamku), oglądnęliśmy ogrody zamkowe oraz przyjrzeliśmy się z bliska Maczudze Herkulesa. Potem pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie pani przewodnik pokazała nam Panieńskie i Kawalerskie Skałki, źródełko miłości oraz Bramę Krakowską. Całą tę wycieczkę zakończyliśmy na obiedzie w restauracji „Piwnica pod Nietoperzem”.

Sobotnie popołudnie było równie ekscytujące. Aż do kolacji uczestnicy mieli czas wolny. Wiele osób skorzystało z pływalni i sauny, które są częścią ośrodka rekreacyjnego. A po kolacji spotkaliśmy się, aby bliżej się poznać, wspomnieć pobyt w USA oraz porozmawiać o Stowarzyszeniu i jego przyszłości. Dyskusje trwały do bardzo późnych godzin nocnych.

Niedziela była ostatnim dniem zjazdu integracyjnego, ale nie mniej ekscytującym. Zaraz po śniadaniu pojechaliśmy do miejscowości Klucze, gdzie zostawiliśmy samochody. Tam spotkaliśmy się z drugą panią przewodnik. Tym razem szliśmy poznawać Pustynię Błędowską – największą pustynię Europy. Dowiedzieliśmy się o jej powstawaniu, historii, znaczeniu dla lokalnej społeczności i dzisiejszym przeznaczeniu oraz działaniach lokalnych władz, aby zachować ten niesamowity zakątek Polski. Wycieczka zakończyła się obiadem, po którym wszyscy rozjechali się do domów.

Duże podziękowania za organizację bogatej imprezy należą się Rafałowi Pieprzykowi, prezesowi Stowarzyszenia Alumni.